tirsdag 17. mai 2011

Oreo is


Hei hei:-)

Gratulerer med dagen alle sammen :-) håper dere har hatt en fin dag, det har i alle fall vi. I dag vil jeg dele en oppskrift på oreo is. Den er helt fantastisk god, så hvis du liker oreo så vil du elske denne. Jeg lagde den i går kveld for å ha den i dag. Is og 17. mai hører jo sammen. Men vi kan gå rett på oppskriften:


6 eggeplommer
200 gram melis
2 ts vaniljeekstrakt, eller 1 vanlijestang
5 dl fløte


Du starter med å ha eggeplommer, melis og vaniljeekstrakt i en miksebolle. 


Miks så dette til eggedosis i 5-8 min



Så hakker du opp oreokjeksen til fin pulver, jeg bruker food prossessoren til dette. 



Ha så oreopulveret opp i eggedosisen og rør godt. 


Pisk så opp krem av fløten.


Bland dette sammen med oreo- og eggedosis blandingen


Så kan du ha i 8 grovhakkede oreo kjeks, men dette er valgfritt, og rør dette inn. 


Sett så i fryseren med lokk, til det er is :-) Rør et par ganger under innfrysningen, slik at du unngår iskrystaller. 



Så kan du bare kose deg med nydelig oreo is, du kan eventuelt dele en oreo kjeks og ha som pynt på isen.  Ha en fortsatt fin 17. mai.

7 kommentarer:

  1. kor mange porsjoner er ditta?

    SvarSlett
  2. Rundt 8 medium porsjoner :-)

    SvarSlett
  3. Hvor mange oreo-kjeks bruker du?
    Får vann i munnen av denne oppskriften! :D

    SvarSlett
  4. Såg utrolig godt ut! Utrolig fin blogg:-) skal prøves! Men hvor mange oreo kjeks er det du bruker i food prossessoren??

    SvarSlett
  5. Takk :-) har glemt å skrive det ser jeg, lenge siden jeg lagde denne nå, men jeg mener jeg brukte 1 pk oreokjeks,tilsammen, med de 8 grovhakkede bitene jeg har i på slutten før jeg fryser isen.

    SvarSlett
  6. Hvor lenge skal den stå på frysing ?? :)

    SvarSlett
  7. den ser så god ut! jeg vil lagre den men vet ikke hvordan..

    SvarSlett