fredag 19. oktober 2012

Eplemuffins med vaniljekrem




Heisann!

Da er det helg igjen og jeg og min eldste datter har bakt eplemuffins med vaniljekrem til helgen. Kjempe saftige muffins, med norske syrlige epler og vaniljekrem. Smaker høst :-) Vaniljekremen gjør de ekstra saftige, og passer godt ilag med syrlige epler. 


12 medium muffins:

125 gram smør
2 dl sukker
2 egg
4,5 dl mel
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
1,5 dl melk

2 store epler (gjerne norske)
1 ts kanel
Vaniljekrem

Forvarm ovnen til 220 grader. 


Start med å piske smør og sukker mykt og luftig. 


Tilsett så et og et egg og pisk godt i mellom.


Sikt så mel blandet med vaniljesukker og bakepulver i røra. 


Rør inn melk. 


Så deler du epler i små biter og rører de sammen med kanel. 



Ha så eplene i røra og bland. 


Ha så i muffinsformer,


og ha ca en 1 ts vaniljekrem på toppen av hver muffins. Rør den litt ned i muffinsen.
 Stek i ca 15 min, midt i ovnen til de er gyllen. 



Det lukter deilig i huset når du steker dem. 


Ha en flott helg alle sammen! :-)


6 kommentarer:

  1. Hei du.

    Disse er nå prøvd flere ganger og de er jo bare utrolig gode! Håper du tar det med et smil at jeg har linket til bloggen din og brukt oppskrifta si i et eget blogginnlegg. Her er link til innlegget: http://www.casadidriksen.blogspot.no/2012/10/en-toretters-pa-en-hstdag.html
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Ja det er kjempe gode muffins! Så godt ut med pærer i, det må jeg prøve :-) Bare supert at du bruker oppskriften, takk for at du linket til meg :-)

    SvarSlett
  3. Googlet dette. prøvde oppskriften. Kjempe gode muffins :D

    SvarSlett
  4. Prøvde denne oppskriften igår med mine epler fra hagen!! Kjempegode!! :-)

    SvarSlett
  5. Er det vanlige små muffinsformer? Eller store amerikanske? Det står medium i oppskriften, men har aldri sett noen midt i mellom,

    SvarSlett
  6. er nødt å prove det her i dag....takk for oppskriften ;)

    SvarSlett