mandag 9. januar 2012

I`m back! Grove ost, salami og skinke muffins


Hei hei alle sammen!

Da er jeg endelig tilbake etter en lang pause, der jeg ikke har bakt noe særlig pga årlig matlyst og lite energi.. Men nå er jeg her igjen full av inspirasjon og bakeglede, og jeg gleder meg til å ta fatt på baking og blogging igjen. 



I dag vil jeg dele med dere en oppskrift som jeg ble inspirert av nemlig denne bloggen. Jeg tilsatte itillegg salami for litt ekstra smak, og det ble sannelig gode matmuffins. De er smarte å ha med på skole, jobb eller hva med å ta de med ut på skitur med litt kakao ved siden av:-) Dessuten er de sunne!  Så her kommer oppskriften slik at du kan lage disse i kveld. 


Ca 24 muffins:

4 dl hvetemel
2,5 grov sammalt hvete
2,5 dl fin sammalt hvete
1,5 dl havregryn
1 ts salt
4 ts bakepulver
100 gram smeltet smør
4 dl melk
2 egg
200 gram skinke
50  gram salami
250 gram revet ost

Start med å forvarme ovnen til 225 grader. 


Så blander du sammen alt det tørre i en bolle. 


Så blander du sammen alt det våte og tilsetter det i melblandingen,


rør godt. 

Riv ost, kutt skinke og salami i biter. 


Ha dette så i blandingen,


og rør godt. 


Ha så røra i former og stek midt i ovnen i ca 15 min. Prøv deg frem for hver ovn er forskjellig. 


Og vips, der har du nydelige grove muffins til å kose deg med. 


Ha en fin kveld, så snakkes vi snart med et nytt innlegg:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar