søndag 19. februar 2012

Brownie cookies


Hei alle sammen :-)

Håper alle sammen har en fin helg, og at dere nyter fritiden sammen med venner eller familie. I dag kommer det en oppskrift på utrolig nydelige og ikke mist vanedannende brownie cookies. De har masse sjokoladesmak, og det er vanskelig å spise bare en:-) Liker du sjokolade vil du ikke klare å motstå disse. 



Til ca 24 cookies:

200 gram mørk sjokolade
150 gram mørk eller lys sjokolade i biter eller dråper
40 gram smør
2 egg
150 gram sukker
1 ts vaniljeekstrakt
35 gram hvetemel
1/4 ts bakepulver



Start med å smelte sjokolade og smør over vannbad. Sett til tilside.



Pisk så egg,sukker og vaniljeekstrakt til stiv eggedosis. La den piske i ca 15 min.


Ha i mel og bakepulver i eggedosisen og bland forsiktig.



Ha så i sjokoladedråper eller biter og sjokoladeblandingen du smeltet tidligere. Bland sammen.


La så røra stå i 10 min slik at den blir litt fastere. Forvarm ovnen til 180 grader.


Da ser du at røra er fastere. 


Ha ca en ss røre på en bakeplate med bakepapir. Pass på at de blir like store. Ha litt avstand. 
Stek midt i ovnen i 8-10  min. La de stå i ca 20 min etterpå slik at de blir litt fastere. 


Smaker nydelig.


Kos deg med en brownie cookie, det fortjener du:-)


Ha en fortsatt fin søndag. 

9 kommentarer:

  1. jeg holder på å lage det du ;D
    de blir sikkert gode ;P
    ps: fin blogg =)

    SvarSlett
  2. jeg baker disse cookiesene nå

    SvarSlett
  3. Hvor mange grader skal de stekes på? :)
    Ser veldig gode ut!

    SvarSlett
  4. 180 grader, står i oppskriften, når du lar røra stå i 10 min forvarmer du ovenen :-)de er kjempe gode!:-D

    SvarSlett
  5. hei jeg lager de ble skikkelig ekle æsj

    SvarSlett
  6. Disse er fantastisk gode, anbefales !! :)

    SvarSlett