mandag 13. februar 2012

Pizzasnurrer med chorizo og skinke


Hei hei :-)

I dag vil jeg dele med dere en oppskrift på halvgrove pizzasnurrer med hjemmelaget pizzasaus, chorizo, skinke og ost. Disse har masse smak, og anbefales absolutt. De er velegnet til å fryses ned, bare ta de opp og ta med en eller to til lunch eller når du skal ut på skitur. Du kan også lage de og ha de til middag med en liten salat til, det gjorde vi. Jeg har brukt nesten bare fullkornsmel når jeg bakte disse, så de metter godt, og er da dessuten sunn. 



Til 16 pizzasnurrer:

4 dl lunkent vann
1 pk gjær
6 dl fullkornsmel
2 dl hvetemel
1/2 ts salt
2 ss olivenolje


Ha alle ingrediensene i en bakebolle, men hold tilbake på fullkornsmelet slik at du kan spe på med det senere.


Start kjøkkenmaskinen, og la det blande seg godt sammen. 
Start med å spe på med mel,


til deigen er slipper bollen og ser fin og elastisk ut. 


Sett til heving i en times tid. 


Da ser den slik ut. 


Ha deigen på en melet benk og kna den litt, før du kjevler den ut til en avlang firkant. 


Ha på hjemmelaget pizzasaus, jeg brukte halvparten av denne pizzasausen. Ha på  150 gram skinke delt i biter og 100 gram chorizo delt i biter og  ca 250 gram ost. 


Rull sammen og del i biter som er ca 1,5 cm tykk. Sett på en bakeplate og la de etterheve i 30 min. 

Forvarm ovnen til 225 grader. 


Når de er ferdig hevet, setter du dem i ovnen og la de steke i ca 12-15 min til de er gyllen og fin. 


Da kan du bare kose deg med en pizzasnurr. 


Hva med litt salat ved siden av? 


Ha en flott mandagskveld alle sammen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar